Acaba biz neye inandığımızı biliyor muyuz?
”Kuran ve sünnet ayrılmaz bir ikilidir” ben ehlisünnet müslümanıyım ve dosdoğru bir yoldayım diyen çoğunluğun içinde yer alan, ve o çoğunluğun da çoğunluğuna dahil olan birine sorsam ve desem ki;
 
Kuran ve sünnet diyorsun, hayatında bir kere bile Kuran’ı baştan sona kadar anlayarak okudun mu desem; yok ben yasin dinliyorum ramazan mukabelelerini takip ediyorum anlamadan okumak sevapmış, hatta her harfine 10 sevap yazılıyormuş, hocalar öyle söylüyor dese ben de buna gülsem gülmekte haksız mıyım?
 
İşin içinde Resulüllah’a iftira riski olması endişesiyle hadislere mesafeli olduğum için bana hadis inkarcısı diyen, hadis hadis diye yaygara koparan birine hayatında kaç tane hadis okudun desem, kaç çeşit hadis vardır desem kem küm ederse, ravi nedir, ravi zinciri nedir, muhaddis nedir desem susarsa, Kütüb-i Sitte nedir desem o nedir derse, İbni Mace desem o da kim ki, ismini ilk defa duyuyorum derse ve ben de tüm bunlara kahkahayla gülsem haksız mıyım?

Yorum bırakın