ALLAH RASULÜNE UYMA KALİTESİ

De ki: “Ben gönderilen ilk peygamber değilim. Bana ve size ne yapılacağını da bilmem. Ben sadece bana vahyedilene uyarım. Ben sadece apaçık bir uyarıcıyım.” 46/9.ayet
 
Rasulü Rasul yapan Kur’an’dır.Kur’an’dan bağımsız olarak düşünülen Allah Rasulü algısı ümmeti paramparça edip kafirlere muhtaç etmiştir!
 
Allah Rasulü’nün sünnetine uymak ne demektir? O bir rehber, bir önder olarak nasıl örnek alınmalıdır?
 
Öncelikli nitelik, ”asıl olan amaç onun kafasının dışını değil, içini taklit edip kopyalamaktır”.Bunun için ilk temel şart Kur’anın anlamıyla haşır neşir olmak, ayetler üzerinde derin derin düşünmek suretiyle, adeta vahiy kendine iniyormuş gibi bir konsantrasyon oluşturup, manevi bir havaya bürünmektir.
 
Allah Rasulü gibi namaz kılmak ”nafile namazları (namazın sünnetleri) kılmak değil”, namazda ne dediğini bilerek namaz kılmaktır!! O, namazda ne okuduğunun ne dediğinin bilinciyle, Rabbine derin derin tefekkür etmek suretiyle, gerçek anlamda namazı namaz gibi kılmıştır.
 
Onun gibi namaz kılmak isteyen biri, namazda okuduğu zikirlerin anlamını öğrenip namazda orjinalini okurken kelime kelime anlamlarını da düşünüp derin derin düşünmelidir.
 
Sen ancak Kur’ân’a tabi olan ve görünmediği halde Rahman olan Allah’tan korkan kimseyi sakındırırsın. İşte onu bir bağışlanma ve çok şerefli bir mükafatla müjdele. 36/11.ayet

Yorum bırakın