KOLAY MÜSLÜMANLIK

”Ve şüphesiz sen, çok büyük bir ahlak üzerindesin.”68/4

Allah Rasulü’nün sahada yaptıklarını kopyalamak nefislere zor gelmiş olabilir mi, Rasul’ün yirmi üç yıl boyunca emek verip, arkadaşlarıyla beraber uğrunda büyük bedeller ödediği Kur’an’ı hayata taşımak, tembel beyinlere zor gelmiş olabilir mi?

Rasul’ün ete kemiğe bürünmüş hali olan ve kıyamete kadar korunacağı Alemlerin Rabbi yüce Allah tarafından taahhüt edilen dinin yüzde yüz doğru olan tek hidayet rehberi Kur’an’ı bir kenara bırakıp, O’nun evde yaptıklarını kopyalamak suretiyle, nasıl giyindiğini, nasıl yemek yediğini, nasıl tırnak kestiğini, kullandığı diş fırçasını v.s.v.s gibi özel hayatını kopyalamak nefislere daha mı kolay geldi?

Hadsizlikte sınır tanımayarak Allah Rasulü’nün yatak odasına kadar girip Rasul’ün mahremini kitaplara konu etmek, televizyonlarda konuşup anlatmak, örnekleri daha da çok olan bu tür, Rasul’ün özel yaşam davranışlarını dile getirmenin nübüvvet makamına Allah Rasulüne saygıyla edeple bir alakası olabilir mi? Bunlara dinin bir gereği gibi inanmak, insanlara da bunları tavsiye ederek müslüman olunduğunu idda etmek, ne kadar doğrudur?

De ki: “Ben elçilerden bir türedi değilim bana ve size ne yapılacağını da bilemiyorum. Ben yalnızca bana vahyedilmekte olana uyuyorum ve ben apaçık bir uyarıcıdan başkası değilim.” 46/9

 

Yorum bırakın